Oriflames Läppstiftsfärger

Läppstiftsfärger från Oriflame

Hur hittar jag Varma Läppstiftsfärger på Oriflame?

Förresten: hört talas om MLBB-nyanser? – My Lips But Better.

Fleurissante  visar sig vara en sajt där man hittar sminkrevyer om Oriflame-produkter skrivna av Tamara.

Orflame Linjen Beauty Wonder Colour Lipstick

Blossom Petal, Pink Passion, Pink Mayflower, Cranberry blush, Clover Haze, Pink Lady, Warm Peach, Coral Wave, Red Copper, Garnet Attraction, Red Devotion, Daring Red, Irresistible Red, Total nude, Beige wonder, Summer tan, Maiden Fawn, Chestnut glory, Violet fairy, Purple haze.

Garnet Attraction en något mörk, dämpad bärröd, ter sig mediummörk rosa.

Red Devotion – en röd med blå underton.

Bild från Etail.india {REC.sp_name images}Irresistible Red – ser helt klart ”blå” ut.

Fleurissante: Daring Red  – neutralt röd som lutar åt orange,

Alltså åt det varma hållet. Är kanske något att prova !

Red Copper är orangebaserat rött.

M.K. Chestnut Glory – en mediummörk brun – kanske inte blir så bra på mig. :-(….

M.K. Nu har jag köpt Chestnut Glory och färgen är bra på mig. Ser naturlig ut. På mig  nästan som en förbättring av min egen läppfärg.  Det börjar med att läpparna ser cremiga ut och läpparna blir fylliga. färgen är en varm brun, inte alls så mörk som jag trodde.

Cremigheten sjunker tyvärr in i läpparna på några sekunder. Läpparna ser platta ut. Färgen tappar sin lyster och blir ”bara” mellanbrun intorkat.  Rätt snabbt börjar läpparna kännas torra  -mycket torrare än i naturligt tillstånd, och mina läppar är verkligen torra!

I spegeln ser jag att rubbet har försvunnit. Det har inte gått många minuter.

Man får alltså fylla på läppfärgen väldigt ofta.

Men den här torrheten som blir, den gillar jag inte alls.

Vad Fleurissante menar att den är fuktgivande förstår jag inte alls. Den torkar snarare ut.  Inte heller sitter den i 4 timmar som hon säger. Bara några få minuter. M.K.

Fleurssante beskriver vidare :

Clover Haze”frostigt syrenrosa”.

Pink Mayflower likaså – ”frostigt syrenrosa”.

Blossom Petal  – ”frostigt nude persikoton”

Pink Passion – skarp rosa med guldskimmer. (MK -Tycker jag låter heltokigt! Passar kanske för Drag queens ! MK)

Cranberry Blush. Mediummörk rosa, något dämpad. 

Warm Peach – frostigt persikorosa. 

Coral Wave är oxå frostig, enligt Fleurissante. Verkligen inte nån varm korallfärg.

___________________________________________________________________________________________

My Exquisite World visar upp några läppstiftsmålade munnar som kan vara ….t att jämföra: 1. Clover Haze. download (1) – en Kall färg.

2. Maiden Fawn.download (6) – ser åtminstone mycket Varmare ut. Den färg jag gillar bäst av dessa fem. Drar mot en så kallad My Lips But Better – nyans för mig ! Den kan dock vara för kall för mig när allt kommer till kritan, om jag får prova den vid tillfälle.

3. Pink Lady – den är så här äckligt fuchsiaskär : download (7) Passar på fuchsior, men clownmålning på mig. Passar oxå på små Påsk-kärringar!

4. Cranberry Blush – att modet hyser förkärlek för Påskkärringskulörer märker man! download

5. Red Copper – download (8)till sist en acceptabel färg för Hösttyper:

Beautybymissl.com recenserar linjen Oriflame Pure Colour Lipsticks. Hon tycker så här: de utlovas vara fuktgivande men gör i själva verket läpparna torra. De varar bara ett par timmar. Bra att veta innan man väljer läppstift! 
– some shades are very sheer: especially the ones that I showed you HERE.”

Från linjen Beauty wonder color lipstick:

Total Nude – hudbeige. (Låter som man kan använda den som concealer!)

Maiden Fawn – mörk brons bärigt, skimrande, (tyvärr frostigt!) – blir bärröd på läpparna. MK- tror jag kanske ska pröva den i alla fall.  MK.

Summer Tan : neutral brons-beige med gyllne ton. Frostigheten mindre än  i Warm Peach och Blossom Petal.

Bilden från My Exquisite World.  

Här ser jag direkt vilken färg som är hetast, Red Copper, fast jag fördubblat bildstorleken så är tyvärr beteckningarna svåra att urskilja.

_______________________________________________

Oriflame: Linjen More by Demi :

Holywood Red – Beauty Traveller.com säger att det är ett stift ägnat att signalera och det är ett kyligt rött med bärton. Således nada för mig.

Cherry Delight – hittar ingen färgbeskrivning på detta. Ett par tjejer har bloggat om det dock och visat foton, nämligen Wysteriiasblogg.

Tyvärr inser jag att oxå denna kulör är kylig.

Oriflames linje Beauty Power Shine: —-

Gold Touch

Red Ovation

__________________________________________________________________________________________

Oriflame Linjen Studio Artist Lipstick

Hämtat följande revyer från Fleurissante: Dessa stift ska vara cremiga och se naturliga ut på. De ska även sitta länge.

Dark Berry – ganska ljus bärröd. Dåligt pigmenterat. Ska vara fuktgivande men ger ett fläckigt intryck. Ska sitta 4 timmar.

Chocolate Brown – mediummörk brun med bra pigment. Cremig och mycket fuktgivande. Varar 4 timmar utan att blekna.

Nude Suede  – ljusbeige hudnyans. MK. Det som kallas nude. Kan kanske användas som concealer? Eller måla på för att dölja läpparna och sedan måla på annorlunda läppar t ex om man spelar teater.

Pink Nude också hudtonad men lätt rosatonad. is a nude shade that boards on light pink. The pigmentation is good and it wears for 4 hours without fading.Morrocan PInk – snarast mellanmörk lila. MK – Verkar kall.

Deep Plum mörkt lila. Ser ljusare ut på, än i asken.  MK – Kall.

True Coral  – en het rosa (betyder det ”chockrosa”?) korall. Bäst pigmenterad i linjen. Cremig och fuktgivande. Sitter 4 timmar.  MK. Korall ska passa Vårar, dock vet jag inte om den kan vara för stark för mig. MK.

Hot Pink anser hon vara en mediummörk rosa. Mindre pigmenterad och inte så skarp som True Coral. Cremig och slät och mjuk  (smooth). 4 timmar.

Tamara skriver att Pure Berry är en mediummörk rosa som ser skarpt smultronrosa ut på. Pigmentet är utmärkt.  För övrigt som andra kulörerna i serien.

Jag har undrat över Smoke Red – som jag funderar på. Tamara beskriver den som en neutral röd med en gnutta orange. Mycket pigmenterad, otroligt cremig. Tyvärr ligger den inte jämnt på läpparna. (MK Det är ju inte bra.) För övrigt som de andra kulörerna i serien.

_______________________________________________________________

Oriflame Linjen Giordani Gold Jewel Lipstick (finns även GG …Rouge)

Peach Kiss i – persikobeige – en hudton.

Mauve Dream – bärigt plommon. Dammigt.

_____________________________________________________

——

——-

Kommentera

